Kjøpsbetingelser for Gavekort

Sist oppdatert: 2 måneder siden

1. Anvendbarhet og omfang

1.1
Velkommen til våre kjøpsbetingelser.

Når vi sier "ODEON Kino", "oss" eller "vi", mener vi ODEON Kino AS, org.nr. 962 277 055,
Wergelandsveien 21A, 0167 Oslo, Norge.

Disse vilkårene og betingelsene ("Vilkårene") gjelder når du som forbruker kjøper et gavekort fra oss gjennom vår nettside http://www.odeonkino.no (som vi heretter vil referere til som "Tjenesten"). Forbrukeren kan også bli referert til som "deg" og "din" i disse Vilkårene.

1.2
For å kunne foreta et kjøp må du ha rett til å inngå kontrakt, det vil si at du må være minst 18 år eller at du har en verges godkjenning for å inngå kontrakt om kjøpet. Kjøp betalt med gavekort kan imidlertid gjøres dersom du er minst 16 år. Du må også ha en gyldig e-postadresse og en leveringsadresse i Norge.

1.3
Gavekortet er gyldig i ett (1) år fra datoen det ble ladet. Etter det forfaller beløpet som er satt inn.
Gyldighetsperioden for gavekortet fremgår av det fysiske eller digitale gavekortet og i kjøpsbekreftelsen.

1.4
Gavekort kan ladet med hvilket som helst beløp, med minimum 150 kr og maks 2000 kr per gavekort. Maksimal verdi per bestilling er 8 000 kr (inkludert mulige emballasje- og fraktkostnader) og maksimalt antall gavekort tillatt samtidig er fire (4).

1.5
Du kan kjøpe gavekort på alle ODEON Kinos kinoer.

1.6
Du kan bruke gavekortet ditt til å betale hele kjøpesummen eller som delbetaling. Det forespurte beløpet trekkes fra kortet. Ett eller flere gavekort kan kombineres for å betale for et kjøp. Du kan sjekke saldoen på gavekortet ditt med Saldosjekken eller på en av ODEON Kinos kinoer. For å se saldoen din, skriv inn gavekortnummeret du finner på gavekortet ditt (11-sifret kode).

1.7
Gavekortet kan brukes et ubegrenset antall ganger til pengene på gavekortet er brukt opp.

1.8
Gavekortet kan ikke betales kontant. Det aktuelle kortet kan kun betales med betalingsmåtene beskrevet i punkt 4 (Betaling og sikkerhet).

1.9
Gavekortet kan ikke løses inn mot kontanter, hverken helt eller delvis.

1.10
Du får poeng for det du kjøper (dine kinobillett- og kioskkjøp) når du bruker gavekortet som betaling, men du får ikke poeng for kjøp av selve gavekortet, altså for lading av kortet.

1.11
Gavekortet er ikke knyttet til en bestemt person og kan overføres til en annen.

1.12

Gavekortet er et verdidokument som du bør være forsiktig med. Det nåværende kortet erstattes ikke dersom gyldighetsperioden er utløpt eller hvis kortet mistes eller blir stjålet.

1.13
Du kan ikke legge inn bestillinger for forretningsformål, for kommersiell virksomhet eller som selvstendig næringsdrivende. Vi utsteder ikke kommersielle mva-fakturaer for forretningsbruk.

1.14
Disse Vilkårene innebærer ingen overføring eller overdragelse av ODEON Kinos immaterielle rettigheter til kjøperen av gavekortet eller noen annen tredjepart. Du kan ikke bruke, kopiere, modifisere eller på annen måte håndtere programvare eller annet materiale som tilhører oss eller ODEON Kinos partnere, for eksempel, men ikke utelukkende, informasjon og bilder som er gjort tilgjengelig gjennom Tjenesten.

1.15
Gavekort kan ikke brukes til ulovlige eller på annen måte upassende formål. ODEON Kino har rett til å nekte kjøp av gavekort dersom det er grunn til mistanke om at gavekortet kan brukes til ulovlige eller på annen måte upassende formål.

1.16
Vi forbeholder oss retten til å endre disse Vilkårene og betingelsene etter behov, uten forvarsel. Men betingelsene du godtar på kjøpstidspunktet gjelder alltid for det aktuelle kjøpet. Eventuelle endringer er inkludert i siste versjon av disse Vilkårene som er publisert på odeonkino.no. Slike endringer vil gjelde fra det tidspunktet du godtar Vilkårene, det vil si i forbindelse med et nytt kjøp.

Da det alltid er muligheter for forbedringer, vil disse Vilkårene tilpasses med jevne mellomrom. Så kom tilbake til denne siden regelmessig for å holde deg oppdatert.

2. Priser og fraktkostnader

2.1
Alle våre priser vist i Tjenesten er spesifisert med mva inkludert. Fraktkostnader er imidlertid ikke spesifisert, men legges til senere under kjøpsprosessen. For hver bestilling du legger inn, vil du bli informert om gjeldende fraktkostnader og totalbeløpet du vil bli belastet før kjøpet er behandlet. Kassevisningen viser totalkostnaden for kjøpet inkludert frakt.

2.2
Fraktkostnaden vises i kassen. Et leveringsgebyr på 31 kr (inkl. mva) tilkommer per bestilling sendt i posten.

2.3
Vi kan av og til tilby kampanjer, rabattkoder og andre tilbud. Slike tilbud er kun gyldige i den perioden som er angitt i forbindelse med tilbudet, og på de vilkår og betingelser som er direkte knyttet til det. Tilbudene kan ikke kombineres med andre rabatter, med mindre annet er uttrykkelig angitt i Tjenesten. For å ta del i et tilbud må du oppgi kampanjekoden før du fullfører kjøpet. Det er mulig å bruke én kampanjekode per bestilling.

3. Ordre og inngåelse av avtale

3.1
Samle varene du ønsker å bestille i handlekurven med knappen "Legg i handlekurven". I handlekurvvisningen kan du se gjennom bestillingen din. Du kan fjerne varer du ikke lenger vil ha eller endre bestillingen din før du går videre til kassen.

For å fortsette med bestillingen, fyll inn nødvendig informasjon og klikk "Til betaling". Når du så fullfører bestillingen din ved å klikke "Fullfør kjøp", betyr dette at du begynner prosessen med å inngå en bindende kjøpsavtale med oss. Avhengig av betalingsmåten du velger, kan det være nødvendig med flere trinn for å fullføre betalingen. Når vi aksepterer bestillingen din, opprettes det en bindende avtale mellom deg og oss. Godkjenning av din bestilling skjer gjennom en kjøpsbekreftelse som du mottar på e-post.

3.2
Bestillingen du har lagt inn utgjør et tilbud og blir ikke en bindende kontrakt før vi har godkjent den. Når vi godkjenner bestillingen din, sender vi deg en kjøpsbekreftelse på e-post hvor du finner all relevant informasjon om bestillingen din. E-posten med kjøpsbekreftelsen utgjør vår aksept av bestillingen din og etter det har vi en kontrakt.

3.3
Det kan skje at vi av ulike årsaker ikke kan godkjenne bestillingen din. Vi forbeholder oss retten til ikke å akseptere en bestilling av noen 3.3.a juridiske, 3.3.b kommersielle eller 3.3.c operasjonelle årsaker.

Dette kan for eksempel skje hvis produktet du har bestilt ikke er på lager, hvis vi har driftsforstyrrelser eller hvis vi har mistanke om at varene er bestilt for videresalg for kommersielle formål. Hvis vi ikke kan godta bestillingen din, vil vi varsle deg så snart som mulig etter at den automatiske e-postbekreftelsen er sendt. I disse tilfellene vil det ikke bli inngått en bindende avtale mellom oss og deg.

3.4
Hvis vi allerede har mottatt betaling for en bestilling som vi ikke godkjenner, vil vi forsøke å refundere gjeldende beløp ved å bruke samme betalingsmetode som du brukte til å foreta betalingen. Hvis refusjonen av en eller annen grunn må gjøres på annen måte, vil vi kontakte deg for å få det til på riktig måte.

3.5
Når vi har begynt å behandle bestillingen din, er det ikke mulig å gjøre noen endringer i den. Dette inkluderer endring av varer og leveringsadresse. Hvis du ikke ønsker å beholde produktene du har bestilt, kan du benytte deg av angreretten ved å følge instruksjonene i avsnitt 6 (Angrerett).

4. Betaling og sikkerhet

Betalingsalternativene du kan velge mellom for å betale for dine varer er Vipps og kortbetaling. Du bestemmer hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen. Avhengig av betalingsmåten du velger, kan ytterligere betingelser gjelde.

For å beskytte kortopplysningene dine, håndteres betalingen av en godkjent og sertifisert betalingstjenesteleverandør. Kortbetalinger gjøres i et system som oppfyller kravene i sikkerhetsstandarden PCI-DSS. Dette sikrer at all informasjon behandles kryptert, slik at verken vi eller andre får tilgang til kortopplysningene dine.

Hvis vi har grunn til å mistenke svindel, har vi rett til å suspendere transaksjoner av sikkerhetsgrunner. Vi anmelder alt svindel til politiet.

4.1 Kortbetaling
Du kan angi betalingsopplysningene dine når du legger inn bestillingen ved å bruke et gyldig betalingskort (MasterCard, VISA eller VISA Electron). Kjøpsbeløpet reserveres først på din konto, men det reserverte beløpet vil ikke bli belastet før varene er sendt. For betalingskort skal kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode/CVV-kode oppgis.

ODEON Kino forbeholder seg retten til å kontrollere gyldigheten av kreditt- eller debetkortet og at det er dekning for kjøpet. Disse sjekkene kan føre til at vi nekter å kjøpe.

4.2 Vipps
For å betale med Vipps trenger du Vipps-appen og gyldig e-legitimasjon som mobil BankID installert på enheten din. Debitering skjer direkte ved kjøpstidspunktet. For å fullføre bestillingen, åpne Vipps-appen og godkjenne betalingen via e-signatur.

5. Leveranse

5.1
Vi leverer gavekort til personer som er 16 år eller eldre og vi leverer kun til adresser i Norge.

5.2
Levering via e-post og SMS (0 kr) skjer innen 30 minutter.

5.3
Levering per post når mottaker innen 5–7 virkedager fra det tidspunktet din bestilling er mottatt og behandlet av vår leveringspartner. Bestiller du i løpet av en ferie, sendes bestillingen neste virkedag. Det tilkommer et leveringsgebyr på 31 kr per bestilling sendt i posten inkl. mva.

5.4
Hvis bestillingen din ikke kommer innen den tildelte tiden, vennligst kontakt oss så snart som mulig. Vi vil undersøke årsaken til forsinkelsen og gi deg beskjed når bestillingen din forventes å bli levert og eventuelle tiltak vi har til hensikt å iverksette for å minimere virkningen av den resulterende forsinkelsen. Skulle det være slik at det er en konkret risiko for at din bestilling ikke kommer innen rimelig tid, har du rett til å be om å heve avtalen med oss. Vi vil da refundere deg for alle varer du har betalt for, men ikke mottatt i henhold til punkt 6 (Angrerett).

5.3
Vi er ikke ansvarlige for manglende levering som følge av at det ikke er gitt tilstrekkelige eller feilaktige opplysninger ved bestilling eller forsendelser bestilt av personer som ikke er innehavere av betalingskortet som benyttes.

6. Angrerett

6.1
Når du kjøper et fysisk eller digitalt gavekort på odeonkino.no, er kjøpet ditt omfattet av Angrerettloven og Angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler. Det betyr at du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar bestillingen din.

Du utvider din angrerett ved å kontakte vår Kundeservice hvor du informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet (avtalen). Vennligst oppgi ordrenummeret ditt når du kontakter oss. For at du skal kunne benytte deg av angreretten må meldingen ha kommet oss i hende før angrefristen på 14 dager er utløpt.

Du kan lese mer om angreretten på Forbrukerrådets hjemmeside.

6.2
Du har rett til å angre kjøpet uten å oppgi noen grunn, forutsatt at gavekortet ikke er brukt, helt eller delvis.

6.3
En refusjon utføres med samme betalingsmåte som du brukte til å kjøpe. Du må oppgi bestillingsnummeret for ditt gavekortkjøp. Vi refunderer beløpet uten unødig opphold og senest innen 30 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet.

6.4
Du kan kun bruke angreretten for kjøp som er gjort på odeonkino.no. Kjøp av gavekort gjort på en av våre kinoer dekkes ikke av angreretten.

6.5
ODEON Kino refunderer ikke fraktkostnader ved gjenkjøp av fysisk gavekort.

7. Klage

7.1
Hvis du føler at det er noe galt med varen du har bestilt, kan du sende oss en klage. Ta gjerne kontakt med vår Kundeservice så hjelper vi deg. Når du kontakter oss i en klagesak, vil vi at du oppgir ordrenummeret ditt, legger ved et bilde av defekten, hvis det er aktuelt, og beskriver problemet. Det er viktig at du kontakter oss så snart som mulig og innen rimelig tid etter at du blir oppmerksom på en feil.

7.2
Når vi har mottatt klagen din, vil vi undersøke om vi kan godta klagen din og i så fall hvordan vi kan rette feilen. Vi utbedrer feilen eller foretar en omlevering hvis handlingen du ba om er mulig og kan iverksettes uten at det påløper urimelige kostnader. Skulle retting eller omlevering ikke være aktuelt, har du rett til å kreve refusjon av kjøpet i stedet.

7.3
Dersom et produkt du har mottatt er defekt og du oppdager feilen innen 14 dager etter at du har mottatt produktet, kan du velge å følge instruksjonene i punkt 6 (Angrerett).

7.4
Hvis du ikke har mottatt varen innen en tid som med rimelighet kan forventes, vennligst kontakt vår Kundeservice så snart som mulig, så hjelper vi deg videre på beste måte.

8. Vårt ansvar

8.1
Vi tar alle rimelige skritt for å sikre at informasjonen i Tjenesten, som priser og produktbeskrivelser, er nøyaktig, fullstendig og oppdatert. Til tross for vår innsats, kan informasjonen noen ganger være feil, ufullstendig eller utdatert. Vi er ikke bundet av slik informasjon hvis det er rimelig å anta at du forsto, eller burde ha forstått, at informasjonen var feil, ufullstendig eller utdatert.

8.2
Vi gjør vårt beste for å korrekt vise og beskrive egenskapene til våre produkter i Tjenesten når det gjelder farger og komposisjon. Hvordan fargen ser ut kan avhenge av enheten din. Hvis du ikke er fornøyd med varene du har bestilt, kan du benytte deg av angreretten. Se punkt 6 (Angrerett).

8.3
Hvis det oppstår en hendelse som vi ikke kan kontrollere eller ikke med rimelighet kan forutse eller løse, har vi ikke lenger noen forpliktelse til å oppfylle kontrakten med deg. Eksempler på slike hendelser kan være handlinger eller unnlatelser fra myndigheter, arbeidsmarkedskonflikt, nye eller endrede lover og regler, fagforeningsaksjoner, alvorlig innvirkning på offentlig orden, pandemier, epidemier, brann, naturkatastrofer, sabotasje, eksplosjon, krig eller trussel om krig og forstyrrelser i offentlige kommunikasjonssystemer som følge av cyberangrep. Hvis noen av disse hendelsene inntreffer, er vi ikke ansvarlige for å kompensere deg for eventuelle skader eller tap. Vær oppmerksom på at du som forbruker alltid har rett til å heve kjøpet under slike omstendigheter.

9. Behandling av personopplysninger

I forbindelse med din bruk av tjenesten behandler vi personopplysninger. Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger i vår Personvernerklæring. Der finner du blant annet informasjon om hvordan du som registrert bruker kan utøve dine rettigheter.

Vipps
Vi støtter Vipps som betalingsmetode i Tjenesten. ODEON Kino er ikke involvert i selve betalingen og dine personopplysninger håndteres mellom deg og Vipps i henhold til gjeldende lover. Se Vipps personvernerklæring for mer informasjon. Du kan også kontakte Vipps kundesenter med spørsmål.

10. Tvisteløsning

10.1
Tvister om gyldigheten, tolkningen og bruken av disse Vilkårene skal primært løses gjennom forhandlinger mellom ODEON Kino AS og deg som kunde. Om du har klager på noen av våre produkter eller tjenester, vennligst informer vår Kundeservice.

Dersom slike forhandlinger ikke fører til en løsning på tvisten, kan tvisten på forespørsel behandles av Forbrukerrådet. Tvisten kan også behandles av en generell domstol, i så fall må norsk lov anvendes.

10.2
Vi overholder alltid bindende forbrukerbeskyttelseslover og har ikke til hensikt å ekskludere eller begrense noen rettigheter du måtte ha under disse Vilkårene.

11. Ugyldighet

Dersom en bestemmelse i Vilkårene anses ugyldig av en domstol eller tilsvarende tvisteløsningsorgan, skal dette ikke påvirke gyldigheten av andre bestemmelser i Vilkårene.

12. Bedriftsinformasjon og kontakt

ODEON Kino AS
Wergelandsveien 21A, 0167 Oslo, Norge.
Organisasjonsnummer: 962 277 055

Kontakt Kundeservice.

Sist oppdatert:
2024/11/12