- Spørsmål og svar/
- Vilkår og betingelser/
- Personvernerklæring for ODEON Kino
Personvernerklæring for ODEON Kino
Sist oppdatert: 6 dager siden
1. GENERELT
Denne personvernerklæringen gjelder for kunder av ODEON Kino, inkludert nåværende, tidligere og mulige kunder, medlemmer av vårt lojalitetsprogram, brukere og mottakere av et produkt eller en tjeneste som tilbys av oss og besøkende på våre offisielle nettsteder, kinoer eller sosiale nettverk.
Beskyttelse av dine personlige data og personvern er av største betydning for ODEON Kino. Når du foretar et kjøp fra oss eller bruker våre tjenester, gir du oss tillit til å håndtere dine personopplysninger. Vi utfører all innsamling og behandling av personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning.
Det er viktig for oss å gi deg klar og entydig informasjon om hvilke personopplysninger vi samler inn, hvorfor vi må gjøre det, hvordan dataene brukes og hvilke rettigheter du har.
ODEON Kino er en del av ODEON Cinemas Group, som er en av Europas største eiere av kinoanlegg med kinokjeder i 9 europeiske land.
1.1 HVEM ER ANSVARLIG FOR BEHANDLING AV DINE PERSONOPPLYSNINGER
Det norske selskapet ODEON KINO AS ("ODEON Kino", "vi", "vår", "oss") er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger som beskrevet i denne personvernerklæringen.
Følgende enhet er ansvarlig for personopplysninger i forhold til deg:
ODEON Kino AS
Wergelandsveien 21A
0167 Oslo
Organisasjonsnummer: 962 277 055
I saker knyttet til vår behandling av personopplysninger kan du alltid kontakte oss gjennom vårt personvernombud.
Via e-post: [email protected]
Via brev: ODEON Kino AS, Wergelandsveien 21A, 0167 Oslo, til: DPO
1.2 HVA ER PERSONOPPLYSNINGER
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til deg. Eksempler på personopplysninger er navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og betalingsdetaljer. IP-adresse, enhets-ID, brukergenerert data og medlems-ID er ytterligere eksempler på personopplysninger, og også annen informasjon som du oppgir til oss når du kontakter kundeservice.
1.3 NÅR KAN VI BEHANDLE DINE PERSONOPPLYSNINGER
Vi vil kun samle inn og behandle dine personopplysninger hvis vi har gyldige og lovlige grunner til å gjøre det. Dine personopplysninger kan bli behandlet på følgende juridiske grunnlag:
Avtale: Vi gjør produkter og tjenester tilgjengelig for deg og behandler personopplysningene som trengs for å kunne oppfylle en avtale med deg (for eksempel en kjøpsavtale) og for å oppfylle eventuelle forpliktelser som følger avtalen.
Legitime interesser: Vi kan behandle personopplysninger om deg når det er nødvendig for å oppfylle våre legitime interesser, forutsatt at disse interessene veier tyngre enn dine rettigheter og beskyttelsesinteresser. Dette rettslige grunnlaget inkluderer for eksempel formål som å yte kundeservice, forbedre eller utvikle produktene våre, kommunisere nødvendig informasjon om besøket ditt og sikkerhetsformål som å forhindre svindel eller for å sikre nettverket og informasjonssikkerheten til våre IT-systemer.
Samtykke: Når du gir oss samtykke behandler vi dine personopplysninger for det spesifikke formålet du har samtykket til. Dette rettslige grunnlaget brukes for eksempel når du ber oss sende deg tilbud.
Juridisk forpliktelse: Når behandlingen av dine personopplysninger er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre juridiske forpliktelser.
For hvert spesifikt angitt formål med å behandle personopplysninger vil vi informere deg om hvilke av de ovennevnte rettslige grunnlagene som gjelder.
1.4 HVA ER DINE RETTIGHETER
Databeskyttelse er en grunnleggende frihet og rettighet, og du har flere rettigheter i henhold til gjeldende databeskyttelseslovgivning. Informasjonen nedenfor beskriver hvilke rettigheter du har:
Rett til innsyn
Du har rett til å be om informasjon om personopplysningene vi har om deg når som helst.
Du har mulighet til å benytte deg av denne retten ved å fylle ut et skjema som du finner her.
Vi vil informere deg om at vi ikke oppgir personopplysninger som består av bilder fra sikkerhetskameraer. Dette skyldes dels at vi ikke har tekniske forutsetninger for å identifisere personene på bildene våre, og heller ikke maskere andre personer som vises på bildene, og dels at bildene automatisk slettes etter kort tid.
Rett til dataportabilitet
Når vi behandler dine personopplysninger basert på ditt samtykke eller oppfyllelse av en avtale, har du rett til å få en kopi av dataene dine overført til deg selv eller til en annen part. Dette gjelder kun personopplysninger som du selv har gitt oss.
Rett til retting
Du har rett til å be om retting av dine personopplysninger dersom de er feil og du har også rett til å få ufullstendige personopplysninger supplert.
Du har mulighet til å benytte deg av denne retten ved å fylle ut et skjema som du finner her.
Hvis du er medlem av vårt lojalitetsprogram, har du mulighet til å logge inn på kontoen din og redigere din personlige informasjon på "Min ODEON Kino" under oppdatering av medlemsprofil.
Rett til sletting
Du har rett til å be om sletting av dine personopplysninger behandlet av oss når som helst. Dine personopplysninger kan fortsette å bli behandlet under visse omstendigheter. Vi sletter dine personopplysninger fullstendig når de ikke lenger er nødvendige for formålet vi opprinnelig samlet inn eller behandlet dem for, eller når vi ikke lenger har en juridisk forpliktelse til å behandle dem.
Det kan være omstendigheter som hindrer oss i å slette dine personopplysninger, for eksempel:
Hvis du har et pågående problem med kundeservice
Hvis du har ubetalt gjeld til oss
Hvis du har åpen ordre hos oss
Du har mulighet til å benytte deg av denne retten ved å fylle ut et skjema som du finner her.
Du har også mulighet til selv å avslutte ditt medlemskap hos oss, noe du gjør i din medlemsprofil (ved innlogging via vår nettside).
Rett til begrensning
Du har rett til å be om at vi begrenser behandlingen av dine personopplysninger under følgende omstendigheter:
Hvis du protesterer mot behandling av personopplysninger basert på vår legitime interesse, vil vi begrense all behandling av slike data i påvente av bekreftelse av den legitime interessen.
Hvis du har hevdet at dine personopplysninger er unøyaktige, vil vi begrense all behandling av slike data i påvente av verifisering av dataenes nøyaktighet.
Hvis behandlingen er ulovlig, kan du protestere mot sletting av personopplysningene og i stedet be om at bruken av dine personopplysninger begrenses.
Hvis vi ikke lenger trenger personopplysningene, men du trenger dem for å forsvare juridiske krav.
Du har mulighet til å benytte deg av denne retten ved å fylle ut et skjema som du finner her.
Rett til å protestere
Du har rett til å protestere mot behandling av dine personopplysninger som er basert på vår legitime interesse. Vi vil da ikke fortsette å behandle dataene før vi kan påvise legitime grunner for behandlingen som veier tyngre enn dine interesser og rettigheter eller skyldes juridiske krav.
Du har mulighet til å benytte deg av denne retten ved å fylle ut et skjema som du finner her.
Rett til å trekke tilbake ditt samtykke
Du har rett til å trekke tilbake ditt samtykke til enhver behandling du har gitt ditt samtykke til når som helst. Hvis du gjør dette, vil vi slutte å behandle personopplysningene dine for det spesifikke formålet. Hvis du fortsatt er utsatt for markedskommunikasjon i sosiale medier eller i nettleseren din, er dette en sak mellom deg og plattformleverandøren. Du kan trekke tilbake ditt samtykke eller protestere mot ytterligere markedsføringskommunikasjon ved å:
Følg instruksjonene i hver markedsførings-e-post vi sender (klikk på avmeldingslenken).
Rediger varslingsinnstillinger i medlemskontoen din.
Trekk tilbake samtykke for målrettede markedsføringsinformasjonskapsler i innstillingene for informasjonskapsler her.
Konfigurer personverninnstillingene i din sosiale mediekonto eller nettleser.
Kontakt kundeservice for support ([email protected]).
Slett/avslutt medlemskapet ditt.
1.5 HVORDAN UTØVE DINE RETTIGHETER
Du kan utøve din rett til sletting, retting, protestere, begrensning og tilgang til informasjon ved å bruke vårt skjema som du finner her.
Du kan utøve din rett til dataportabilitet ved å kontakte kundeservice. Vennligst skriv "Dataportabilitet" i emnefeltet for din kontakt med oss.
Vi vil behandle forespørselen din så snart som mulig, og senest innen 30 dager.
1.6 PERSONVEROMBUD
Vi har utnevnt en personvernansvarlig for å sikre at vi behandler dine personopplysninger på en åpen, nøyaktig og lovlig måte. Du kan kontakte vårt personvernombud på [email protected]. Vennligst skriv "Databeskyttelsesspørsmål PVO" i emnefeltet for din kontakt med oss.
1.7 RETT TIL Å KLAGE TIL EN TILLSYNSMYNDIGHET
Hvis du har en klage på ODEON Kinos behandling av dine personopplysninger, har du rett til å sende inn en klage til det norske Datatilsynet.
2. VÅR BEHANDLING AV DINE PERSONOPPLYSNINGER
2.1 KJØP ONLINE OG I KINO
Hensikt
For å utføre tjenestene du ber om på kinoene våre
For å aktivere dine bestillinger eller tjenesteforespørsler og administrere betalingstransaksjoner
For å kunne håndtere dine leveranser, reklamasjoner og refusjoner
For å kunne kontakte deg ved behov og varsle deg om viktige oppdateringer knyttet til avtalte tjenester eller produkter
Tilgjengelighet av ordrebekreftelse og kvittering for din bestilling/bestilling
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Betalings- og transaksjonsinformasjon (inkludert ordrenummer)
Medlemsnummer (hvis relevant)
Mer informasjon
Vi bruker personopplysninger vi har mottatt fra deg i forbindelse med kjøpene og/eller reservasjonene du har gjort på nettsiden vår eller via mobilappen vår, samt annen informasjon du velger å gi oss via tjenester som er knyttet til kjøpet ditt og/ eller reservasjon. Vi bruker kontaktinformasjonen din til å sende deg nødvendig informasjon knyttet til tjenesten du har bedt om og for å overvåke nivået av kundetilfredshet med tjenestene vi tilbyr. Når vi håndterer en retur, ber vi om ditt ordrenummer for å kunne håndtere returen og i noen tilfeller et telefonnummer for å kunne kontakte deg ved eventuelle feil.
Vi behandler ikke konto- eller kredittkortinformasjon som behandlingsansvarlig. Alle betalinger håndteres av våre utvalgte betalingstjenestepartnere. Våre partnere er sertifisert i henhold til sikkerhetsstandarden som brukes i betalingsbransjen (PCI DSS).
Hvem vi deler personopplysninger med
Dine personopplysninger deles med leverandører som gir oss kommunikasjonstjenester, betalingstjenester og IT-løsninger for forretningssystemer. Leverandører som yter betalingstjenester, er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som skjer i forbindelse med betalinger. Vi kan også dele dine personopplysninger med logistikkpartnere som håndterer levering av fysiske billetter og gavekort.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Når vi gjør våre produkter og tjenester tilgjengelige for deg, behandler vi dine personopplysninger i samsvar med det som er nødvendig for å oppfylle en kontrakt med deg og forpliktelsene som følger av kontrakten. Dette inkluderer oppfyllelse av forpliktelsene som følger av avtalen og inkluderer bestilling, betaling, angrerett eller bruk av andre tjenester levert av oss eller av tredjeparter.
For alle andre formål som refereres til her, behandler vi dine personopplysninger basert på våre legitime interesser som selskap.
Lagringstid
Vi lagrer og behandler ikke personopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre kontraktsmessige og forbrukerforpliktelser. Din kontakt- og adresseinformasjon vil bli lagret i 30 dager etter fremføringen av forestillingen du kjøpte eller reserverte billetter til. Betaler du med Vipps, lagrer vi telefonnummeret ditt i 90 dager etter at forestillingen har funnet sted.
For å overholde visse juridiske forpliktelser er vi pålagt å behandle visse personopplysninger. Disse forpliktelsene er etablert gjennom for eksempel skatte-, regnskaps-, rapporterings- og forbrukerlovgivningen. Oppbevaringsperioden for dataene varierer avhengig av formål, kontekst og gjeldende lovgivning.
2.2 MEDLEMSPROGRAMMET
Hensikt
For å varsle deg om medlemsfordelene dine, f.eks. tilbud, anbefalinger, kampanjer, påminnelser, medlemskonkurranser og arrangementer arrangert av oss eller våre filmdistributører
For å vedlikeholde og administrere medlemskontoen din, f.eks. holde informasjonen din oppdatert og identifisere og bekrefte deg som bruker av kontoen når du logger inn
For å gi deg tjenestene og skreddersydde opplevelser som er inkludert i lojalitetsprogrammet
Å oppdage og iverksette tiltak mot manglende overholdelse av våre vilkår og betingelser eller uredelig oppførsel
For å overvåke og forhindre uautoriserte tilgangsforsøk til kontoen din
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Fødselsdato
Bestillingshistorikk
Påloggingsdetaljer
IP-adresse
Tekniske identifikatorer som enhets-ID og teknisk informasjon om enheten og nettleseren din
Brukerinnstillinger og konfigurasjonsdata
Logger medlemsaktiviteter
Atferdsmessige og kontekstuelle data samlet inn via informasjonskapsler eller lignende teknologier
Mer informasjon
Vi tilbyr et lojalitetsprogram for å belønne deg som medlem og for å utvikle personlig tilpassede tilbud og personlig tilpasset innhold i vår kommunikasjon med deg i våre digitale kanaler som f.eks. e-post, sosiale medier, nettsiden, søkemotorer og push-baserte varsler i mobilappen. Vi bruker personopplysninger som vi har mottatt direkte fra deg i forbindelse med registreringen av medlemskap, som du deler ved å bruke våre tjenester, gjennom nettinformasjonskapsler og andre sporingsteknologier på nettsiden vår og i mobilappen. Mer informasjon om dette finner du under avsnittet "Markedskommunikasjon & annonsering".
Når du logger på kontoen din via nettstedet vårt eller via mobilappen, samler vi inn enhetsidentifikatorer for å administrere påloggingsstatusen din. Den gir informasjon om at du er aktiv og denne kan brukes av oss til å sende pushvarsler og lignende meldinger dersom du har valgt å samtykke til dette.
Ved kjøp av billetter kan det forekomme at et medlem av vårt lojalitetsprogram gir personopplysninger om andre medlemmer i forbindelse med felles kinobesøk for å få poeng. Vi forutsetter at den som gir opplysningene har tillatelse til å gi denne informasjonen fra vedkommende.
Dersom det oppdages brudd på vilkårene for ODEON Kino medlemskap eller mistanke om uredelig oppførsel, vil vi bruke dine personopplysninger, som din e-postadresse og medlemsnummer, for å kontakte deg og iverksette tiltak.
Medlemskap er frivillig og kan kanselleres når som helst i kontoinnstillingene dine. Velger du å avslutte medlemskapet ditt, vil det opphøre å eksistere og alle medlemsfordeler og ubrukte poeng vil gå tapt. I tillegg vil dine personopplysninger knyttet til medlemskapet bli slettet.
Du finner mer informasjon om vårt medlemskap i våre medlemsvilkår.
Hvem vi deler personopplysninger med
Vi kan dele dine personopplysninger når det er nødvendig for å oppfylle det tiltenkte formålet med behandlingen og for å tilby medlemstjenestene vi tilbyr. Det inkluderer for eksempel: IT-leverandører som gir oss plattformløsninger for CRM (Customer Relationship Management) og CEP (Customer Engagement Platform).
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Behandlingen av dine personopplysninger for å opprette og administrere medlemskontoen din og for å gjøre produkter og tjenester tilgjengelig for deg som medlem er nødvendig for å oppfylle medlemsavtalen.
Behandlingen av dine personlige data for å sende deg tilbud, filmnyheter, anbefalinger. Invitasjoner etc. i våre digitale kanaler er basert på ditt samtykke til å motta markedsføring fra oss.
For alle andre formål som refereres til her, behandler vi dine personopplysninger basert på våre legitime interesser som selskap.
Lagringstid
Vi lagrer og behandler dine personopplysninger bare så lenge det er nødvendig for å oppfylle våre kontraktsmessige forpliktelser, senest til medlemskapet er avsluttet av deg, eller deaktivert av oss på grunn av brukerinaktivitet i en periode på 36 måneder.
Du har rett til å avslutte medlemskapet ditt når som helst. Hvis du velger å gjøre det, vil medlemskapet ditt avsluttes og dine personlige data slettes. Medlemskapet kan sies opp av deg på "Mine sider".
Bruker-ID og IP-adresse lagres i 30 dager fra hver pålogging.
Vi kan lagre dine personopplysninger i lengre tid hvis det kreves av loven eller for å håndtere en pågående tvist.
2.3 MARKEDSFØRING OG ANNONSE
Hensikt
Å lage og distribuere markedsføringsmateriell gjennom flere kommunikasjonskanaler og digitale plattformer som sosiale medier, søkemotorer, nettsiden, e-post og push-varsler i mobilappen.
For å kunne gi deg personlig tilpasset annonsering basert på dine aktiviteter på våre nettplattformer.
For å sikre at vår kommunikasjon med deg i forbindelse med direkte markedsføring er effektiv og i tråd med dine preferanser.
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, by, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Bestillingshistorikk
Medlems-ID (ikke medlemsnummer)
Fødselsdato
IP-adresse
Tekniske identifikatorer som enhets-ID og teknisk informasjon om enheten og nettleseren din
Annonse-ID
Atferdsdata og kontekstuelle data samlet inn via informasjonskapsler eller lignende teknologier, f.eks. klikk- og nettleserhistorikk
Engasjement/interaksjonsberegninger fra e-postmottakere, f.eks. åpningsrate, klikkrate og konverteringsrate
Mer informasjon
Vi sender og viser markedsføringsinnhold til deg via e-post og push-varsler i mobilappen, samt gjennom annonser på sosiale medier, søkemotorer og nettsider. Dette markedsføringsinnholdet kan være både generisk og personlig basert på din interaksjon med våre produkter og tjenester og analyse av kundeadferd på våre plattformer, f.eks. besøks-, kjøps- og nettleserhistorikk.
Annonsering på sosiale medier og andre digitale plattformer
Vi samarbeider med annonsepartnere for å gjøre markedsføringen vår effektiv og nå våre målgrupper med innholdet vårt. Vi samarbeider med ulike sosiale medier, søkemotorer og leverandører av annonsenettverk. For annonsering i sosiale medier samarbeider vi med annonsepartnere som Meta, Instagram, Google, LinkedIn, TikTok og Snapchat. Vi samarbeider med Google for nettbasert annonsering (bannerannonser på nettet) og søkemotorannonsering (sponsede lenker). Disse omtales samlet som «annonsepartnere».
Slik fungerer det
Våre annonsepartnere bruker data samlet inn gjennom informasjonskapsler og lignende sporingsteknologier på våre plattformer (nett- og mobilapp). Basert på din interaksjon med våre tjenester og produkter på våre plattformer, kan vi foreslå produkter og tjenester i annonseringen vår basert på det du har vist interesse for. Dette kalles retargeting og er standard praksis i mange bransjer. Gjennom retargeting kan vi kjøre annonsekampanjer som er relevante for deg og måle effektiviteten og rekkevidden til annonsemateriell. Det hjelper oss også med å måle annonsepartnernes ytelse og effektiviteten til kampanjene deres. Gjennom retargeting kan vi for eksempel gjennomføre annonsekampanjer som er relevante for deg, gjennomføre segmentanalyse og måle effektivitet, resultater og rekkevidde til annonsemateriell.
Våre annonsepartnere bruker informasjonskapsler og lignende teknologier for å spore bruken din av våre nettsider og tjenester ved å få tilgang til informasjon som er lagret på enheten din. Dette gjør at vi kan identifisere og kommunisere med riktig målgruppe og vise deg relevant innhold når du besøker nettsider, apper og sosiale medier. Våre annonsepartnere gjør oss i stand til å identifisere og kommunisere med den rette målgruppen og lage og distribuere personlig tilpasset annonseinnhold på våre plattformer.
Du har muligheten til å hindre Google fra å bruke dine personlige data via Google Analytics-plattformen. Dette gjør du ved å installere ”Google Analytics Opt-out Browser Add-on”. Du finner mer informasjon her.
Hvis du er medlem hos oss, kan vi velge innhold som passer dine interesser basert på informasjonen vi samler inn fra deg som medlem. Dette kalles målgruppesegmentering, som betyr at vi grupperer kunder ut fra felles kjennetegn. For å vise disse målgruppene relevante annonser på sosiale medier og andre annonsenettverk deler vi en kundeidentifikator, f.eks. en kryptert e-postadresse eller enhets-ID, med våre annonseringspartnere. Våre annonsepartnere matcher disse identifikatorene mot den relevante annonsepartnerens database. Hvis en match blir funnet, vil du motta relevant annonseinnhold i feeden eller søkemotoren din. Hvis ingen samsvar blir funnet, blir dataene dine på en sikker måte ødelagt. Dine personopplysninger håndteres sikkert ved hjelp av en teknologi som kalles hashing. Dette betyr at dataene dine er kryptert på en slik måte at de ikke kan leses av andre enn mottakeren for det eksplisitt oppgitte formålet.
Innsikt om medlemmene våre brukes også til å skape "look-alike audience ". Det betyr at plattformen som annonseringen foregår på, skaper nye målgrupper som ligner på de målgruppene vi har laget basert på våre medlemmers interaksjoner med våre tjenester og produkter. Ingen informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en person brukes.
Hvis du klikker på en annonse, kan vi spore en konvertering (et klikk) til en bestemt annonse via en annonserings-ID. Slik måler vi effektiviteten til f.eks. en kampanje.
Hver annonsepartner er behandlingsansvarlig for sin egen del av behandlingen, inkludert enhver overføring av personopplysninger til land utenfor det Europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS)
Hvem vi deler personopplysninger med
Vi kan dele dine personopplysninger med våre annonsepartnere og mediebyråer som hjelper oss med kampanjeplanlegging og annonsering.
Hver annonsepartner er behandlingsansvarlig for sin egen del av behandlingen, inkludert eventuell overføring av personopplysninger til land utenfor EØS.
Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan annonsører bruker dataene dine, anbefaler vi at du leser den respektive annonsørens personvernerklæring.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Når vi sender deg direkte markedsføring, stoler vi på ditt samtykke til å motta generiske og personlig tilpassede meldinger fra oss via e-post/push-varsler, inkludert målrettet annonsering på sosiale medier og andre digitale plattformer. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til markedsføringskommunikasjon ved å følge instruksjonene i e-postene vi sender deg, eller ved å endre kommunikasjonspreferansene dine i medlemsinnstillingene dine, eller trekke tilbake samtykket ditt for push-varsler i mobilappen.
Vi bruker sporingspiksler i e-poster for å måle mottakerens engasjement/interaksjon, og for dette er vi avhengige av ditt samtykke til å motta direkte markedsføring. Du kan forhindre bruk av disse teknologiene ved å deaktivere automatisk lasting av eksternt innhold (inkludert bilder) i e-postene dine når som helst via e-postleverandørens innstillinger.
Behandlingen av personopplysninger som samles inn via informasjonskapsler eller lignende sporingsteknologier og brukes til markedsføringsformål er basert på ditt samtykke, som innhentes via vårt informasjonskapselbanner. Du kan trekke tilbake samtykket ditt for informasjonskapsler som brukes til målrettet og personlig annonsering i våre Cookieinnstillinger.
Vi kan bruke dine personopplysninger til å justere innhold og forbedre målrettede markedsføringskampanjer gjennom våre annonsepartnere, basert på vår legitime interesse som virksomhet i å utføre disse aktivitetene.
Lagringstid
Vi behandler ikke dataene dine lenger enn nødvendig for å tilby markedsføring og kampanjer til deg.
Vi vil slutte å behandle dataene dine for markedsføringsformål når du har avsluttet medlemskapet ditt hos oss og/eller aktivt avvist ytterligere markedsføringskommunikasjon fra oss.
2.4 KONKURRANSER OG ARRANGEMENTER
Hensikt
For å kunne administrere din deltakelse i konkurranser, medlemskvelder eller andre arrangementer i regi av oss, f.eks. kontakte deg med relevant informasjon om konkurransen og/eller arrangementet og gi deg tilgang til stedet der arrangementet holdes, bekrefte deltakelse, kontakte og kunngjøre vinnere, levere og følge opp premieleveranser og, der det er aktuelt, bekrefte alderen din.
For å kunne evaluere våre konkurranser og arrangementer for å forbedre fremtidige deltakeropplevelser og markedsføre våre konkurranser og arrangementer.
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, , leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Medlemsnummer
Fødselsår
Foto/video
Sitater og personlige motivasjoner
Mer informasjon
Vi bruker personopplysninger som vi har mottatt fra deg i forbindelse med registreringen av din deltakelse. Vi bruker kun slike personopplysninger vi trenger for å kunne administrere din deltakelse og for å kontrollere at du oppfyller vilkårene som gjelder for for eksempel deltakelse. alder.
Hvis du er medlem av vårt lojalitetsprogram, lagrer vi informasjon om din deltakelse og bruker denne til å lage personlig tilpasset innhold og til å sende deg relevant informasjon om kommende konkurranser og/eller arrangementer.
Vi filmar och fotograferar ibland under våra evenemang. Detta innehåll används för att marknadsföra våra tjänster och produkter på vår webbplats, sociala medier och i vårt marknadsföringsmaterial. Vi anv änder även innehållet för interna utbildningssyften. Om vi planerar att fotografera eller filma på ett event kommer du att meddelas.
Hvem vi deler personopplysninger med
Dine personopplysninger deles med IT-leverandører som gir oss elektroniske kommunikasjonstjenester og elektroniske skjemaer som muliggjør innsamling av informasjonen som kreves for din deltakelse. I tilfeller hvor en konkurranse arrangeres av ODEON Cinemas Group, er det mulig at vi deler dine personopplysninger med andre selskaper innenfor vår gruppe og med filmdistributører som i noen tilfeller sponser en konkurranse for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser etter. gjeldende konkurransevilkår, f.eks. for å kunne dele ut premier til vinnerne.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Behandlingen av dine personopplysninger for å gjøre en konkurranse eller begivenhet tilgjengelig for deg er basert på vår legitime interesse som selskap. I noen tilfeller der det er spesielle konkurransevilkår, er behandlingen av dine personopplysninger basert på ditt samtykke, som du gir oss når du godtar konkurransevilkårene.
Lagringstid
Vi vil lagre personopplysningene du oppgir i tretti (30) dager fra slutten av konkurransen eller arrangementet. Hvis du har blitt valgt ut som vinner av en konkurranse, lagrer vi dine personopplysninger i opptil 6 måneder.
Hvis du er medlem av vårt lojalitetsprogram, vil vi lagre informasjon om din deltakelse så lenge du forblir medlem hos oss slik at vi kan sende deg relevant informasjon om kommende konkurranser og/eller arrangementer.
2.5 ANALYSE OG FORRETNINGSUTVIKLING
Hensikt
For å kunne evaluere, utvikle og forbedre våre produkter, tjenester, kundeopplevelser og biografier. Dette inkluderer analyser for å gjøre tjenestene våre mer brukervennlige, f.eks. for å justere brukergrensesnittet på nettsiden vår og i mobilappen vår for å forbedre navigasjonen, lesbarheten eller fremheve funksjonene som besøkende ofte bruker.
For å kunne kontakte deg med henvendelser og gjesteundersøkelser for å fastslå nivået på kundetilfredshet med tjenestene vi leverer. Alle personopplysninger som brukes og samles inn fra deg vil kun bli behandlet for det spesifikke formålet som disse undersøkelsene ble laget for.
Kunne gjennomføre analyser av kundeadferd for å skape en mer personlig og relevant nettopplevelse som resonerer med hvert kundesegment.
Å kunne dele personlige data med våre annonsepartnere for å optimalisere annonsemålretting og ytelse for å identifisere områder som fungerer og de som ikke er det, og gjennomføre iterative forbedringer.
For å samle inn statistikk om bruken av vår nettside og mobilapp, ved å bruke anonymiseringsmetoder som konverterer personopplysninger til anonyme (ikke-personlige) data, for å informere om utviklings- og forbedringsområder.
Type personopplysninger
E-postadresse
Sted og leveringsadresse
Medlems-ID (ikke medlemsnummer)
Annonse-ID
Transaksjonsdata (f.eks. produktinformasjon, bestillingsverdi og betalingsmåte)
Ordrenummer og ordrehistorikk
Legg igjen kommentarer i fritekstfeltet
Beregninger for statistikk fra e-postmottakere, f.eks. åpningsfrekvens og klikkfrekvens
Atferdsmessige og kontekstuelle data samlet inn via informasjonskapsler eller lignende teknologier
Tekniske identifikatorer som enhets-ID og teknisk informasjon om enheten og nettleseren din
Mer informasjon
Data brukt til utviklings- og forbedringsformål er samlet inn til ulike formål. For eksempel kan vi bruke informasjon om nettbaserte transaksjoner til å utvikle vårt digitale kjøpssystem. Alle analyser gjennomføres med aggregerte (aggregerte/depersonaliserte) data, men personopplysninger kan brukes i forbindelse med sluttester av integrasjoner med andre eksterne IT-systemer og i forbindelse med feilsøking og retting.
Når du kjøper en kinobillett på nettsiden vår eller i mobilappen vår, kan e-postadressen din bli brukt til å kontakte deg for å følge opp opplevelsen av kinobesøket ditt hos oss.
For å bidra til å forbedre tjenesten vår bruker vi industristandardteknologier som piksler for å spore og forstå hvordan du samhandler med oss. Du kan forhindre bruken av disse teknologiene ved å deaktivere automatisk lasting av bilder i e-postene dine når som helst ved å bruke e-postleverandørens innstillinger og kontrollere hvilke kategorier av informasjonskapsler vi kan plassere på enheten din i vårt informasjonskapselbanner.
Hvem vi deler personopplysninger med
Dine personopplysninger deles med IT-leverandører som gir oss dataanalyse, testing, feilsøking og feilsøkingstjenester. Vi kan også dele begrenset informasjon med våre annonseringspartnere for å optimalisere ytelsen til annonsene våre.
Etter ditt besøk hos oss, kan du bli kontaktet av oss gjennom våre kundeopplevelsesadministrasjonspartnere SMG-Service Management Group eller SYNO International for å delta i en frivillig gjesteundersøkelse.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Behandlingen av dine personopplysninger for å utvikle og forbedre våre tjenester og produkter er basert på vår legitime interesse som selskap.
Behandlingen av dine personopplysninger samlet inn via informasjonskapsler og lignende sporingsteknologier er basert på ditt samtykke, som innhentes via vårt informasjonskapselbanner. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til informasjonskapsler i våre Cookieinnstillinger.
Vi bruker sporingspiksler i e-poster for å måle statistikk om mottakerens engasjement/interaksjon, og for dette er vi avhengige av ditt samtykke for å motta direkte markedsføring. Du kan forhindre bruk av disse teknologiene ved å deaktivere automatisk lasting av eksternt innhold (inkludert bilder) i e-postene dine når som helst via e-postleverandørens innstillinger.
Lagringstid
Vi vil ikke behandle personopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig for å oppnå formålet med denne typen behandling. Personopplysninger som brukes til å gjennomføre og samle inn svar fra gjesteundersøkelser lagres i opptil 3 måneder.
2.6 SIKKERHET
Hensikt
For å beskytte våre besøkende, kunder, ansatte, eiendeler og virksomhet mot vold, svindel, nettangrep, uautorisert bruk av våre plattformer, tyveri, misbruk og andre skadelige aktiviteter.
For å opprettholde et trygt miljø på kinoene våre og beskytte våre ansatte, besøkende, lokaler og utstyr mot ulykker, vold og varme og andre sikkerhetshendelser, bruker vi kameraovervåking på kinoene våre på enkelte steder der vi opererer.
Å vurdere, undersøke, dokumentere og rapportere enkelthendelser.
Utarbeide sikkerhetsanalyser og rapporter på kombinert/aggregert nivå.
For å etablere, utøve og/eller forsvare juridiske krav eller tvister.
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Medlemsnummer
Betalings- og transaksjonsdata
Ordre- og kjøpshistorikk
IP-adresse
Overvåkingsbilder/filmer
Hendelseslogger*
* Disse loggene kan inneholde informasjon om for eksempel pådratt skader, identiteten og kontaktinformasjonen til fordringshaveren, og andre detaljer om hendelsen, inkludert (mistenkt) kriminell aktivitet.
Mer informasjon
Vi behandler dine personopplysninger når du er innenfor synsfeltet til våre kameraer i lokaler med kameraovervåking. Vi har kameraskilt i våre lokaler som informerer om at området er under oppsyn. Disse skiltene inkluderer vår kontaktinformasjon.
Vi aktiverer de nødvendige mekanismene for å identifisere og stoppe uautorisert bruk av plattformene våre, for eksempel svindel begått mot deg og/eller mot oss. Hvis vi har grunn til mistanke om svindel eller hvis vi oppdager unormal atferd som kan være en indikator på uautorisert bruk av våre plattformer, iverksetter vi nødvendige tiltak, f.eks. blokkere transaksjoner under behandling eller blokkere brukere fra å besøke nettstedet vårt og bruke våre produkter og tjenester i en begrenset periode.
Data kan bli brukt til å etterforske mistenkte forbrytelser hvis vi er pålagt å overholde en juridisk forpliktelse eller for å undersøke spesifikke mistanker om at uregelmessigheter forekommer eller har skjedd.
Hvem vi deler personopplysninger med
Din informasjon deles med selskaper som leverer sikkerhetstjenester samt våre interne sikkerhetsrepresentanter.
Dine personopplysninger kan bli delt med kompetente myndigheter som politiet hvis vi er pålagt å overholde en juridisk forpliktelse.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Hvis det ikke er noen juridisk forpliktelse, er behandlingen av dine personopplysninger for sikkerhetsformål basert på vår legitime interesse.
Lagringstid
Vi lagrer ikke personopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle hvert enkelt formål. Vi lagrer bilder fra våre overvåkingskameraer i maksimalt 7 dager, med mindre vi er pålagt å lagre kopier i en lengre periode på forespørsel fra en kompetent myndighet eller når vi anser det som rimelig og berettiget.
2.7 KUNDESERVICE
Hensikt
For å kunne håndtere og svare på dine spørsmål, eventuelle klager og krav, og gi teknisk støtte dersom noe ikke fungerer som det skal, f.eks. vedrørende medlemmets konto, betalinger og bestillinger
Når det er nødvendig å kontakte deg via e-post, telefon, sosiale medier eller på annen måte for å svare på dine spørsmål om våre tjenester og produkter
Å kontakte deg etter at saken din er avsluttet og be deg delta i en frivillig kundeserviceundersøkelse for å spore kundetilfredsheten med tjenestene vi tilbyr og støtten du har mottatt fra oss.
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Medlemsnummer og interaksjonslogg/chattelogger
Innhold generert av deg, for eksempel e-poster og chat-utskrifter
For å løse saken din, kan det hende vi også må ha tilgang til og bruke transaksjonsdata (f.eks. ordre- og betalingsdata)
Enhetsidentifikatorer og teknisk informasjon om enheten din (chatbot)
Vennligst merk! Du har muligheten til å laste ned chat-logger direkte fra vår chatbot på odeonkino.no.
Mer informasjon
Vi bruker personopplysninger som vi har mottatt fra deg i forbindelse med at du kontakter oss i en kundeservicesak. Saken kan komme til oss via e-post, telefon, nettpratfunksjon, sosiale medier eller når en sak igangsettes i forbindelse med et besøk på kinoene våre, hvorfor annen informasjon kan bli behandlet.
For å støtte opplæring og utvikling av våre ansatte, kan vi noen ganger ta opp eller lytte til samtalene dine når du er i kontakt med oss. Du vil bli informert dersom vi tar opp en samtale i opplærings- og utviklingsformål.
Hvem vi deler personopplysninger med
Dine personopplysninger deles med IT-leverandører som gir oss elektroniske kommunikasjonstjenester og systemløsninger for å administrere arbeidsflyter og verktøy som vi bruker i vårt kundeservicearbeid.
Når du samhandler med oss på sosiale medier, for eksempel på vår Facebook-side, deles også tekstmeldinger og annen informasjon som du velger å inkludere i din kontakt med oss med den sosiale medieplattformen. Dette gjøres i samsvar med den aktuelle plattformens bruksvilkår og personvernerklæring som du godtok til da du registrerte deg som bruker. Vi tar ikke noe ansvar for plattformleverandørens behandling av dine personopplysninger.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
For å kunne gi deg best mulig kundeservice, må vi behandle dine personopplysninger. Denne behandlingen er basert på vår legitime interesse som selskap.
Før vi tar opp en samtale med deg, vil vi alltid be om ditt samtykke.
Lagringstid
Vi beholder opplysningene dine så lenge det er nødvendig for å hjelpe deg med saken din og håndtere eventuelle rettskrav fra deg som kunde. Vi kan fortsette å lagre og bruke informasjonen din hvis vi har utestående forpliktelser overfor deg eller hvis vi er forhindret i å slette den av andre grunner.
Som regel lagrer vi dine personopplysninger i inntil 18 måneder fra det tidspunkt en kundeservicesak er registrert.
2.8 OVERHOLDELSE AV LOVER
Hensikt
For å overholde juridiske forpliktelser. I henhold til svensk lov er vi forpliktet til å behandle visse personopplysninger. Disse forpliktelsene er etablert gjennom for eksempel: skatt, regnskap, rapportering, sanksjoner, helse og sikkerhet og forbrukerretta.
Type personopplysninger
Hvilke personopplysninger som er nødvendige å behandle avgjøres av gjeldende lov.
Hvem vi deler data med
Kompetente myndigheter.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
Behandlingen av dine personopplysninger som kreves for å overholde lover og regler er basert på våre juridiske forpliktelser.
Lagringstid
Oppbevaringsperioden for dataene varierer avhengig av formål, kontekst og spesifikk lovgivning.
2.9 SOM REPRESENTANT FOR EN BEDRIFT ELLER ANNEN ORGANISASJON
Hensikt
Vi behandler dine personopplysninger for bedrifts- og mediesalg når du opptrer som representant for din bedrift eller organisasjon.
For å yte en tjeneste eller oppfylle en annen forespørsel fra deg
For å administrere bestillinger for arrangementer som å sende invitasjoner, spore registreringer og håndtere kanselleringer
For å kommunisere med deg om produktene og tjenestene du har bedt om
Evaluere mulige forretningspartnere, samarbeid og partnerskap og administrere eksisterende forretningsrelasjoner, inkludert kommunikasjon, innkjøp, kontraktskriving og økonomiske transaksjoner
Å håndtere lovkrav som f.eks. følger av regnskapsloven
Å opprette og administrere brukerkontoer for systemet som vi leverer til våre bedriftskunder
Beskytte kundeinformasjon og systemene som håndterer den
Å svare på og håndtere eventuelle klager og, der det er hensiktsmessig, gi teknisk støtte
For å evaluere, utvikle og forbedre våre produkter og tjenester ved å overvåke kundeopplevelsen gjennom samtaler og/eller e-postforespørsler om å delta i frivillige kundeundersøkelser
For å distribuere markedsføringsmateriell, f.eks. nyhetsbrev og utsendelser med lignende tilbud på tjenester og produkter som du har vist interesse for
Type personopplysninger
Kontaktinformasjon (f.eks. navn, leveringsadresse, e-postadresse og telefonnummer)
Faktureringsinformasjon
Kundenummer (hvis relevant)
Brukerdata (hvis relevant)
Teknisk informasjon som IP-adresse
Eventuell tilleggsinformasjon gitt i forbindelse med en bestilling
Mer informasjon
Vi bruker personopplysninger som vi har mottatt fra deg i forbindelse med at du kontakter oss i ulike sammenhenger eller bruker våre tjenester.
Hvis du har kjøpt en tjeneste eller et produkt fra oss, sender vi deg direkte markedsføring med lignende tilbud i fremtiden. Du kan når som helst melde deg av disse utsendelsene.
Hvis du har valgt å svare på kundeundersøkelsen vår, bruker vi tilbakemeldingene dine til å evaluere resultatene våre og identifisere muligheter for forbedring og utvikling. Dette er slik at vi kan evaluere, utvikle og forbedre våre produkter, tjenester og bestemme nivået på kundetilfredshet. Du kan når som helst melde deg av disse utsendelsene.
Vi tilbyr våre bedriftskunder muligheten til å sende billettkoder elektronisk til egne kunder via vår nettportal. Våre bedriftskunder kan laste opp sine egne kunders e-postadresser til tjenesten for å levere billettkoder. Når det gjelder disse dataene, behandler vi dataene som persondatabehandler for de formål som følger av tjenesteavtalen mellom oss og din bedrift og i henhold til nærmere instruksjoner fra deg som bedriftskunde ved bruk av tjenesten.
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev for bedriftskunder, bruker vi informasjonen din til å sende deg tilbud og annen relevant markedsføringsinformasjon.
Hvem vi deler personopplysninger med
Dine personopplysninger deles med leverandører som gir oss digitale markedsføringstjenester, IT-løsninger for forretningssystemer/forretningssystemer og leverandører som håndterer booking av møter, konferanser og arrangementer. Du kan også bli kontaktet av oss gjennom en av våre kundeopplevelsesadministrasjonspartnere for å delta i en frivillig kundeundersøkelse.
Disse tredjepartene fungerer som vår databehandler og utfører en oppgave på våre vegne. Dette betyr at vi er ansvarlige for behandling av personopplysninger som skjer for å oppfylle bestemte formål. Vi kan også dele dine personopplysninger med parter som er uavhengige ansvarlige for behandlingen av personopplysninger. Dette betyr at vi ikke har kontroll over hvordan informasjonen som gis vil bli behandlet. Eksempler på slike parter er banker, rederier og speditører, og betalingsselskaper som leverer betalingsløsninger for nett- og e-handel. Når dine personopplysninger deles med et selskap som er selvstendig ansvarlig for den personopplysningsbehandlingen som skjer, gjelder selskapets personvernerklæring og behandling av personopplysninger.
Dersom du bruker vår digitale nettjeneste for distribusjon av verdikoder, er det din bedrift eller organisasjon du representerer som er ansvarlig for personopplysningsbehandlingen som skjer i forbindelse med bruk av vår nettjeneste for distribusjon av verdikoder. Vi leverer nettjenesten som persondatabehandler i henhold til persondatabehandleravtalen som godtas når du oppretter en bedriftskonto.
Behandlingsgrunnlag og motivasjon
I tilfeller hvor det er inngått avtale med din bedrift, f.eks. gjennom en bestilling eller kjøp på en av våre nettsider, er det rettslige grunnlaget oppfyllelse av kontrakten.
Dersom kontakten ikke fører til en bestilling, bestilling eller kjøp, er det rettslige grunnlaget vår legitime interesse i å kontakte deg med lignende tilbud i fremtiden. Du kan motsette deg direkte markedsføring når som helst ved å klikke på avmeldingslenken i e-postene våre.
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev for å motta tilbud og annen relevant markedsføringsinformasjon fra oss, er behandlingen av dataene dine basert på ditt samtykke til å motta denne informasjonen. Du kan motsette deg direkte markedsføring når som helst ved å klikke på avmeldingslenken i e-postene våre.
Behandlingen av dine personopplysninger for å utvikle og forbedre våre tjenester og produkter er basert på vår legitime interesse som selskap.
Når vi behandler dine personopplysninger som er nødvendige for å overholde kravene som stilles til oss i henhold til gjeldende lov, er det juridiske grunnlaget for å behandle dine personopplysninger en juridisk forpliktelse.
For andre formål referert til her, er behandlingen av dine personopplysninger basert på vår legitime interesse som selskap.
Lagringstid
Vi lagrer ikke dine personopplysninger lenger enn det som anses nødvendig for formålet med å behandle personopplysningene. I noen tilfeller vil opplysningene dine bli lagret i en lengre periode dersom det foreligger et rettskrav, en pågående tvist eller uavsluttede forpliktelser overfor deg som kunde.
Personopplysninger som brukes til å gjennomføre og samle inn svar fra kundeundersøkelser lagres i inntil 3 måneder.
For behandling av personopplysninger for formålene basert på ditt samtykke, vil vi beholde dataene til du trekker tilbake samtykket.
Dersom du har opprettet en firmakonto for distribusjon av billettkode, vil personopplysninger som din bedrift har lastet opp til tjenesten lagres i 16 måneder fra opplastingstidspunktet.
3. HVA OG MED HVEM PERSONOPPLYSNINGER DELES
Vi deler kun personopplysningene dine med de som trenger dataene for å oppnå det tiltenkte formålet med behandlingen. Vi kan dele dine personopplysninger innenfor ODEON Cinemas Group som ODEON Kino tilhører for å oppnå det tiltenkte formålet med behandlingen, for eksempel dataanalyse av forbrukerdata for å få markedsinnsikt og for å lage markedsføringsinnhold.
Vi forbeholder oss retten til å overføre personopplysninger vi har om deg i tilfelle vi blir anskaffet av eller fusjonert med en tredjepart eller blir gjenstand for andre forretningstransaksjoner som: en omorganisering.
Personopplysningene som samles inn om deg lagres og behandles primært i et land innenfor EU (EU) eller Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), men kan også overføres til og behandles i et land utenfor EU/EØS om nødvendig. Enhver slik overføring av dine personopplysninger vil være i samsvar med gjeldende lover og uten å påvirke dine lovbestemte rettigheter. I disse tilfellene er et tilstrekkelig beskyttelsesnivå garantert ved en beslutning fra EU-kommisjonen.
Fra tid til annen kan vi overføre personopplysninger fra EU/EØS til et tredjeland som ikke har et tilstrekkelig beskyttelsesnivå. Når dette skjer bruker vi EU-Kommisjonens Standard Contractual Clauses for dataoverføring, dvs. kontraktsvilkår som både vi og mottakeren av personopplysninger signerer og som sikrer at dine rettigheter og friheter blir tatt i betraktning. Når det er hensiktsmessig, tar vi også ytterligere beskyttelsestiltak, f.eks. kryptering, streng tilgangskontroll og pseudonymisering.
Personopplysningsassistenter
Når det er nødvendig, deler vi dine personopplysninger med persondatabehandlere for å oppnå det tiltenkte formålet med behandlingen. En persondatabehandler er et selskap som behandler data på våre vegne i henhold til våre instrukser. Vi stiller høye krav til våre persondatabehandlere og sørger for at alle våre persondatabehandlere gir tilfredsstillende sikkerhetsgarantier med hensyn til sikkerheten og konfidensialiteten til dine personopplysninger.
Vi har skriftlige avtaler med alle våre personopplysningsassistenter, såkalte databehandleravtale, gjennom hvilken de garanterer sikkerheten til personopplysningene som behandles.
Vi har personopplysningsassistenter som hjelper oss med:
IT-tjenester (nødvendig drift, teknisk støtte, utvikling, feilsøking og vedlikehold av våre IT-løsninger og forretningssystemer)
Logistikk (post- og logistikktjenester)
Prisutdeling (filmdistributører)
Ordre- og betalingsbehandling (banker og andre betalingstjenesteleverandører)
Kundeservice (chatbot på vår nettside og saksbehandlingssystem)
Kundearrangementer, møter og konferanser (booking management og relaterte tjenester)
Markeds- og gjesteundersøkelser (sende og samle inn tilbakemeldinger fra gjester om våre produkter og tjenester)
Reklame og digital markedsføring (data- og nettanalyseselskaper, markedsføringsautomatisering, sosiale medieplattformer og søkemotorer, media eller reklamebyråer, trykking og distribusjon)
Forsikringsselskap (skadeoppgjør osv.)
Internett-leverandører (tilgang til Internett via wi-fi-tjeneste)
Cybersikkerhet (beskyttelse av informasjonsmidler og forebygging av økonomiske tap og skader)
Fysisk sikkerhet (leverandører av sikkerhetskameraer og hendelsesrapportering)
Uavhengig personopplysningsansvarlig
Vi kan også dele dine personopplysninger med selskaper som er uavhengige personopplysningsansvarlige og som er ansvarlige for behandlingen av dine personopplysninger. Dette betyr at vi ikke bestemmer eller har kontroll over hvordan informasjon gitt til disse selskapene skal behandles.
Dette kan være selskaper som:
Selskaper som tilbyr betalingsløsninger (kortvekslingsselskaper, banker og andre betalingstjenesteleverandører)
Sosiale medieplattformer som du samhandler med
Bedrifter som håndterer generell godstransport (speditører og logistikkselskaper)
Mobiloperatører og internettleverandører som administrerer telefoni, data og internett
Bemannings- og rekrutteringsselskap
Offentlige myndigheter (skattemyndigheter, politi eller andre myndigheter) hvis vi er pålagt det ved lov eller hvis det er mistanke om en forbrytelse.
For selskaper som er selvstendig personopplysningsansvarlige og som selv er ansvarlige for håndteringen av dine personopplysninger, gjelder selskapets egen personvernerklæring.
4. INFORMASJONSKAPSLER
ODEON Kino bruker informasjonskapsler og andre sporingsteknologier på nettsiden vår for å gi deg som besøkende full tilgang til ulike funksjoner og tjenester, for å kunne analysere brukeratferd på nettsiden og for å levere skreddersydd og personlig tilpasset annonseinnhold i sosiale medier og andre digitale plattformer. Vi samler derfor inn personopplysninger om din bruk av nettstedet vårt.
En informasjonskapsel er en liten tekstfil som plasseres på din datamaskin, mobiltelefon og lignende enheter. Det finnes midlertidige informasjonskapsler og permanente informasjonskapsler. Midlertidige informasjonskapsler, kalt øktinformasjonskapsler, lagres på enheten din til du lukker nettleseren. Vedvarende informasjonskapsler har en utløpsdato, og når denne datoen har passert, slettes disse informasjonskapslene når du besøker nettstedet som opprettet dem igjen.
Informasjonskapsler kan være førsteparts eller tredjeparts informasjonskapsler. Førsteparts informasjonskapsler er informasjonskapsler som plasseres på nettstedet vårt av oss. Tredjeparts informasjonskapsler er informasjonskapsler plassert på nettstedet vårt av en tredjepart, med vår tillatelse.
I våre Cookie-erklæring for informasjonskapsler kan du lese mer om hvilke informasjonskapsler vi bruker, hva de brukes til og hvordan du kan administrere innstillingene dine for samtykke til vår bruk av informasjonskapsler.
5. OPPDATERINGER TIL VÅR PERSONVERKERKLÆRING
Denne personvernerklæringen kan bli oppdatert fra tid til annen. Den siste versjonen av vår personvernerklæring er alltid tilgjengelig på nettstedet vårt.
Ved endringer som er av avgjørende betydning for hvordan vi håndterer dine personopplysninger, vil du bli varslet via en melding på vår offisielle nettside eller via e-post. Les vår personvernerklæring regelmessig for å holde deg informert om hvordan vi beskytter dine personopplysninger og personvern.
Versjon 2.1
Februar 2025