Billettkjøp

  • Hvordan bruker jeg e-billetten?

    Når du kjøper billett på ODEON Kinos nettside eller i appen, får du en bekreftelse på mail. E-billetten finner du på telefonen på medlemsprofilen din, ved å gå inn på lenken ”Se dine billetter” i bekreftelsemailen eller i vedlagte pdf.

  • Jeg ønsker å bytte eller returnere kjøpte billetter

    «Vi har ikke mulighet til å endre dato, tidspunkt eller plassering når kjøpet er gjennomført. Dersom du ønsker det kan vi legge inn kinobillettene på et gavekort som kan bli brukt til å kjøpe nye billetter til annen visning/plassering»

  • Jeg har ikke mottatt mail med bekreftelse på min bestilling

    Det kan være at mailen har havnet i søppelpostfilteret ditt. Om du har sjekket det og fortsatt ikke mottatt noe kan det være feilinntasting av mailadressen din – vi har dessverre ikke mulighet til å sende deg bekreftelsen på nytt. Billettene ligger imidlertid inne på bankkortet du brukte til å betale billettene med, så hvis du tar med det til kinoen så får du skrevet ut billettene der. Du kan også kontakte kundeservice og oppgi de fire siste sifferne i kortnummeret ditt for å sjekke om kjøpet er gjennomført.

  • Kan jeg benytte ledsagerbevis når jeg skal på kino?

    Du kan bruke ledsagerbevis på alle våre kinoer. Ledsagerbevis gir mulighet til å ta med ledsager uten ekstra kostnad der det er behov for følge eller assistanse. Om du er ODEON Medlem, kan du kjøpe ledsagerbillett på nett og i app ved å bruke rabattkoden LEDSAGERNETT i kjøpsprosessen. Merk at ved kjøp av ledsagerbillett på nett, må du fremvise ledsagerbevis ved billettkontroll. Ta kontakt med kundeservice eller kinoen for å reservere rullestolplasser, eller ved andre reservasjonsønsker.

  • Jeg får beskjed om at «seter kan ikke reserveres»

    Hvis du får denne meldingen når du har valgt å betale for billettene - og heller ikke mottatt noen bekreftelsesmail på kjøpet ditt - har du mest sannsynlig vært inne og bestilt samme seter som en annen samtidig. Du må legge inn bestillingen på nytt.

    Transaksjonen går da ikke gjennom til oss, men kan vises som reservert i banken din, og vil automatisk tilbakeføres etter en dag eller to. Skulle du mot formodning oppleve å bli trukket likevel, ta kontakt med oss og oppgi de fire siste siffer i bankkortnummeret du betalte dine billetter med.

  • Jeg får en feilmelding når jeg skal gjøre et kjøp på nettsiden

    Feilmeldingen din kan tyde på at du benytter en nettleser av eldre versjon. Det kan løses ved at du oppdaterer til ny webleser som har Java innebygd.

  • Hva innebærer aldersgrensene på filmene som vises på kino?

    Aldersgrensene for kinofilm i Norge settes av filmdistributørene, og følges opp av Medietilsynet. Alle kinoer i Norge er pålagt å følge disse grensene og gjennomføre kontroll over at de overholdes. Gyldig legitimasjon kan måtte fremvises i tvilstilfeller. Etter ledsagerprinsippet kan i enkelte tilfeller barn under aldersgrensen se filmen i følge med en voksen.

    Dette er de gjeldende aldersgrensene for kinofilm i Norge:

    A - tillatt for alle

    6 år - alle barn sammen med voksne

    9 år - barn ned til 6 år sammen med voksne

    12 år - barn ned til 9 år sammen med voksne

    15 år - barn ned til 12 år sammen med voksne

    18 år - absolutt aldersgrense

    En voksen er en foresatt eller myndig person i foresattes sted. 

    I noen tilfeller settes 18 årsgrense på enkeltvisninger eller i enkelte saler, gjerne i forbindelse med en skjenkebevilling.

    Mer informasjon om aldersgrenser finner du her.

  • Hvor små barn kan jeg ta med på kino?

    Vi har som hovedregel at kun barn over 1 år får være i salen under ordinære forestillinger. Blant annet er det fordi lydnivået i kinosalen kan være ubehagelig for så små barn. Alle barn over 1 år kan få være med på ordinære visninger, og må da ha vanlig barnebillett.

    Vi setter opp babykinovisninger på dagtid hver uke, som er tilpasset foreldre med spedbarn, der lyden er lavere og lyset er på under filmen. Det er også tilgang til stellebord. Se programmet ved å trykke på Babykino i hovedmenyen.

  • Hvilke rabatter finnes på billetter på ODEON Kino?

    Barnerabatt gjelder for alle barn under 15 år. Fra fylte 15 år gjelder ordinær billettpris.

    Pensjonist- og honnørrabatt gir 10 % rabatt på normal billettpris. Vi har også egne seniorkinoforestillinger på dagtid på alle våre kinoer. Der får du billetter til sterkt redusert pris.

  • Kan jeg bruke Norgesbilletten eller gavekort fra Filmweb som betalingsmiddel hos ODEON Kino?

    Norgesbilletten kan brukes som betalingsmiddel på nettsiden, billettkoden kan skrives inn samme sted som gavekort- og firmabillettnummer i kjøpsprosessen. Tillegg kan forekomme på spesielle visninger eller seteplasseringer.

    Vi kan dessverre ikke bytte eller returnere billetter som er kjøpt med Norgesbilletten eller gavekortet fra Filmweb.

  • Kjøpet ble brutt og nettbanken viser at beløpet ble trukket

    Det som gjerne skjer hvis et billettkjøp blir avbrutt er at betalingen kun blir reservert. Transaksjonen vises på «siste transaksjoner» eller «transaksjonshistorikk» i nettbanken – på bankutskriften vil den imidlertid stå som «reservert» av banken, men er ikke trukket. Du vil ikke motta noen billettbekreftelse ettersom kjøpet ikke har gått gjennom til oss – og du må forsøke igjen. Er beløpet reservert vil det etter noen dager tilbakeføres din konto automatisk via banken din.

    Er du fortsatt i tvil om du er trukket; send en mail til [email protected] og oppgi de seks første og 4 siste siffer (av i alt 16 siffer) i bankkortnummeret du har brukt til å betale transaksjonene med, så skal vi sjekke dine banktrekk nærmere.