- Spørsmål og svar/
- Vilkår og betingelser/
- Kjøpsbetingelser (Bestilling til sete)
Kjøpsbetingelser (Bestilling til sete)
Sist oppdatert: 13 dager siden
1. Generelt
På noen av kinoene våre har du som besøkende mulighet til å bestille produkter som mat og drikke direkte til din plass via vår digitale bordbestillingstjeneste. Dette gjelder kun et forhåndsbestemt utvalg av lounger, show og sitteplasser. Ved å skanne QR-koden som er i nærheten av din plassering, navigeres du til vår tjeneste hvor du kan se gjeldende produktutvalg og legge inn bestillingen.
Når vi sier "ODEON Kino", "oss" eller "vi" mener vi ODEON Kino, org.nr. 962 277 055, Wergelandsveien 21, 0167 Oslo, Norge. Disse vilkårene og betingelsene gjelder når du legger inn en bestilling fra oss via vår digitale bordbestillingstjeneste (heretter kalt "tjenesten"). Ved å legge inn en bestilling gjennom tjenesten godtar du å være bundet av disse vilkårene.
2. Priser
Prisene i Tjenesten inkluderer mva i spesifisert valuta. I kassen, før du gjennomfører kjøpet, presenteres totalkostnaden for kjøpet ditt, inkludert alle gebyrer som levering, ekspedisjonsgebyr og lignende.
3. Ordre og inngåelse av avtale
Legg varene du ønsker å bestille i handlekurven ved å klikke "Legg til". I handlekurven kan du se hele bestillingen din og legge til og fjerne varer. For å motta en kvittering for bestillingen din, må du fylle ut den forespurte informasjonen (din e-postadresse). Personopplysningene som legges inn ved bestilling må være korrekte og referere til den som bestiller produktene. Vi er ikke ansvarlige for manglende levering som følge av at det ikke er gitt tilstrekkelige eller feilaktige opplysninger ved bestilling.
Ved å klikke "Betal" gir du et bindende tilbud om å kjøpe produktene i handlekurven din. Avhengig av betalingsmetoden du velger, kan det være nødvendig med flere trinn for å fullføre bestillingen. Kjøpsavtalen initieres via Tjenesten og skal anses inngått når vi har bekreftet din bestilling i ordrebekreftelsen eller, hvis dette skjer tidligere, når du har tatt i bruk bestillingen din.
Det kan skje at vi av ulike årsaker ikke kan godkjenne bestillingen din. Vi forbeholder oss retten til ikke å akseptere en bestilling på grunn av 1) operasjonelle, 2) juridiske eller 3) kommersielle årsaker. Dette kan for eksempel være tilfelle hvis vi under utarbeidelsen av bestillingen din oppdager at varen mangler eller er skadet og vi ikke har mer av samme vare på lager. Hvis vi ikke er i stand til å akseptere hele eller deler av bestillingen din, refunderer vi gjeldende beløp med samme metode som du brukte til å betale. Dersom det av en eller annen grunn er behov for en alternativ løsning for kompensasjon, vil vi kontakte deg.
Vær oppmerksom på at alkohol kun kan bestilles og konsumeres av personer som er 18 år eller eldre. Siden det er vanskelig å vurdere en persons alder ber vi alltid om gyldig legitimasjon når noen ser ut til å være under 25 år. Hvis ID mangler, vil tjenesten bli nektet.
4. Betaling
Kassen viser de tilgjengelige betalingsalternativene for å utføre betalingen din. De tilgjengelige betalingsalternativene vises nedenfor. Avhengig av hvilket betalingsalternativ du velger, kan tilleggskostnader og betingelser gjelde.
Dersom du har valgt å oppgi din e-postadresse i forbindelse med din bestilling, vil du motta en elektronisk kvittering sendt til den e-postadressen du oppga.
Hvis vi har grunn til å mistenke svindel, har vi rett til å kansellere transaksjonen av sikkerhetsmessige årsaker. Vi anmelder all svindel til politiet.
Kortbetaling
Du kan angi betalingsopplysningene dine når du legger inn bestillingen ved å bruke et gyldig betalingskort. Ditt betalingskort belastes direkte. For betalingskort skal kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode/CVV-kode registreres. ODEON Kino forbeholder seg retten til å kontrollere gyldigheten av kreditt- eller debetkortet og at det er rom for å belaste verdien av bestillingen og at disse sjekkene kan føre til at vi nekter kjøpet.
Betaling med Vipps
Vi aksepterer betaling med Vipps. Hvis du er koblet til Vipps, har du muligheten til å foreta en betaling via Vipps. Debitering skjer direkte fra din bankkonto. For å fullføre kjøpet må du åpne Vipps-appen og godkjenne betalingen via e-identifikasjon, f.eks. Bank-ID.
5. Levering
Når vi mottar bestillingen din bekrefter vi dette ved å varsle deg direkte i Tjenesten. Når bestillingen din er klar for levering, leverer vi den til lokasjonsnummeret som bestillingen ble plassert fra.
6. Medlemspoeng
Akkurat nå kan vi ikke gi poeng for kjøp gjort via Tjenesten. For å få registrert poengene dine, send din kvittering til [email protected].
Poeng ved kjøp opptjenes i henhold til det som er nærmere angitt i ODEON Kinos Medlemsvilkår.
7. Angrerett og klage
Hvis du kansellerer kjøpet, vil alle betalinger du har gjort, bli refundert, forutsatt at du har rett til refusjon som beskrevet nedenfor. Refusjoner vil bli gjort med samme betalingsmetode som ble brukt på kjøpstidspunktet. Det betyr at vi setter kjøpesummen tilbake på det samme kortet du brukte ved kjøpet, eller Vipps-tilknyttede mobilnummeret som kjøpet ble gjort fra. Refusjon skjer senest 14 dager fra den dagen det ble fastslått at du har krav på erstatning. Hvis du ikke har kvitteringen din, kan det være greit å vise frem en kontoutskrift i stedet, hvis den viser hva du har kjøpt.
Angreretten gjelder kun under forutsetning av at (i) produktet returneres i uskadet stand, (ii) du ikke har brutt forseglingen på et produkt som ikke kan returneres av helse- eller hygienegrunner og (iii) vi ikke har startet leveringen av produktet du ønsker å kansellere en bestilling for. Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder varer som står i fare for forringelse eller ødeleggelse i løpet av kort tid, for eksempel ferdigretter som vi serverer fra vår bistro og bar.
Du kan lese mer om angreretten og hvilke varer og tjenester som er unntatt fra angreretten på Forbrukerrådets hjemmeside.
Dersom du føler at din bestilling, eller deler av din bestilling, er feil, må du innen rimelig tid etter at du som kjøper reklamerer, men senest samme dag, klage på produktet ved å kontakte våre ansatte i kassen. Vi vil da vurdere klagen og gi deg beskjed om vi kan godta klagen og i så fall hvordan vi skal fikse problemet, f.eks. ved omlevering, prisavdrag eller refusjon. Eventuell refusjon gjennomføres så snart som mulig og senest innen 30 dager fra den dagen klagen er endelig behandlet.
8. Vårt ansvar
Vi iverksetter alle rimelige tiltak for å sikre at informasjonen i Tjenesten, som priser, produktbeskrivelser og produktutvalg, er korrekt, fullstendig og oppdatert. Til tross for vår innsats, kan informasjonen noen ganger være feil, ufullstendig eller utdatert. Vi er ikke bundet av slik informasjon hvis det er rimelig å anta at du forsto, eller burde ha forstått, at informasjonen var feil, ufullstendig eller utdatert. Vi tar forbehold om mulige prisfeil og prisendringer som følge av endringer i innkjøpspriser, endringer i valutasituasjonen eller endringer i mva-satsen. Vi forbeholder oss retten til at et produkt kan være utsolgt.
Vi er ikke ansvarlige for skade eller manglende ytelse som følge av streik, brann, handlinger eller unnlatelser fra myndigheter, arbeidskonflikter, ulykker, feil eller forsinkelser fra underleverandører, fagforeningsaksjoner, alvorlig påvirkning av offentlig orden, pandemier, epidemier, forstyrrelser i offentlige kommunikasjonssystemer eller andre forhold utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kunne forventes å ta hensyn til og hvis konsekvenser vi ikke med rimelighet kunne unngå eller overvinne. Hvis noen av disse hendelsene inntreffer, er vi ikke ansvarlige for å kompensere deg for eventuelle tap eller skader. Vær oppmerksom på at i disse tilfellene har du som forbruker alltid mulighet til å si opp avtalen.
9. Immaterielle rettigheter
Din bruk av tjenesten betyr ikke at opphavsrett eller andre immaterielle rettigheter overføres til deg. Du kan ikke bruke, kopiere, modifisere eller på annen måte håndtere programvare eller annet materiale som tilhører oss eller våre partnere (for eksempel, men ikke begrenset til informasjon og bilder som gjøres tilgjengelig gjennom tjenesten) eller overføre eller gi rettigheter til slik programvare eller slikt materiale til en annen.
10. Behandling av personopplysninger
I forbindelse med din bruk av tjenesten behandler vi personopplysninger. Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring. Her finner du blant annet informasjon om hvordan du som registrert bruker kan utøve dine rettigheter.
Vipps
Vi støtter Vipps som betalingsmetode i tjenesten. ODEON Kino er ikke involvert i selve betalingen og dine personopplysninger håndteres mellom deg og Vipps i henhold til gjeldende lover. Se Vipps personvernerklæring for mer informasjon. Du kan også kontakte Vipps kundesenter med spørsmål.
11. Endring av avtalevilkår
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene og betingelsene etter behov, uten forvarsel. Men betingelsene du aksepterer på kjøpstidspunktet gjelder alltid for det aktuelle kjøpet. Eventuelle endringer som gjøres er inkludert i den sist publiserte versjonen av vilkårene på odeonkino.no. Slike endringer vil gjelde fra det øyeblikket du godtar vilkårene, det vil si i forbindelse med å legge inn en ny bestilling.
Da det alltid er muligheter for forbedringer, vil vilkårene justeres med jevne mellomrom. Så kom tilbake til denne siden regelmessig for å holde deg oppdatert.
12. Klager og tvisteløsning
Hvis du har en klage på noen av våre produkter eller tjenester, vennligst kontakt vår kundeservice via e-postadressen oppført under seksjon 14 (Kontakt og støtte).
Tvister om gyldigheten, tolkningen og bruken av disse vilkårene skal primært løses gjennom forhandlinger mellom ODEON Kino AS og deg som kunde. Dersom slike forhandlinger ikke fører til en løsning på tvisten, kan tvisten på forespørsel behandles av Forbrukerrådet. Tvisten kan også behandles av en generell domstol, i så fall må norsk lov anvendes.
13. Ugyldighet
Dersom en bestemmelse i vilkårene anses ugyldig av en domstol eller tilsvarende tvisteløsningsorgan, skal dette ikke påvirke gyldigheten av andre bestemmelser i vilkårene.
14. Kontakt og støtte
Ønsker du å komme i kontakt med oss, kontakt oss på følgende måte:
ODEON Kino AS Wergelandsveien 21, 0167 Oslo Organisasjonsnummer: 962 277 055
Kontaktinformasjon Kundservice E-post: [email protected]